Podsumowanie wysokiego sezonu

Wczoraj zakończył się dla mnie wysoki sezon przewodnicki, tj. okres, w którym w każdym tygodniu była jakaś wycieczka. Zaczął się we Wrocławiu 21 kwietnia ze studentami
z Uniwersytetu Karola, zakończył 10 lipca australijskimi turystami również we Wrocławiu. Ale jak się okazuje, to nie stolica Śląska była moim najpopularniejszym celem. W oparciu
o mój kalendarz pokusiłem się o pewne zestawienie. Jednak nie jest ono do końca miarodajne pod względem ilości dni, ponieważ zdarzało się, że np. Błędne Skały
i Szczeliniec były robione w jeden dzień. Pominąłem również typowe ‚przystawki’ jak Kaplica Czaszek w Czermnej, wizyta w uzdrowisku Kudowa czy Bazylika
w Wambierzycach. I tak oto sezon Anno Domini 2016 to przede wszystkim…. Praga (podobnie zresztą jak i rok wcześniej 🙂 )

Dni w Pradze (tylko dni ze zwiedzaniem) 19 dni
Szczeliniec Wielki 9 wejść
Zwiedzanie Wrocławia 7 razy
Błędne Skały 7 razy
Skalne Miasto Adršpach 5 razy (coś mało w tym roku)
Zwiedzanie Kłodzka 4 razy
Lądek Zdrój i okolice 3 razy
Karkonosze 2 dni
Kutná Hora 2 wizyty
Międzygórze (wodospad i Igliczna) 2 razy
Wysoki Jesionik 1 dzień (to bym chciał zmienić najbardziej)

Po 1 wizycie dostało się: Czeskim Budziejowicom, Czeskiemu Krumlovovi, Hlubokiej
n. Wełtawą, Ziemi Broumovskiej (miasteczko i Broumovskie Ściany). 1 raz wszedłem również na Śnieżnik.

Jeden raz oprowadziłem turystów po mojej rodzinnej Srebrnej Górze.

Znalazłem jednego psa (na Szczelińcu Wielkim)

W sumie ogółem od kwietnia do dziś 55 dni bycia przewodnikiem, a jeszcze przynajmniej 20 przede mną w lecie i na jesień 😉

Ale na razie, urlop.

Przewodnik po sezonie

Przewodnik po sezonie

Ten wpis został opublikowany w kategorii Życie przewodnickie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

